joi, 21 martie 2013

VIATA MEA CU ITALIENII DIN MONTECRISTI REPUBLICA DOMINICANA SI DIFERENTELE INTRE NOI SI ALTE NATII

De vreo o luna incoace, imi petrec timpul de la 8 si jumatate dimineata pana catre 11 noaptea in compania unor foarte simpatici italieni. Am cunoscut multe natii de la parasirea Romaniei in 2003, definitiv, si in primii 2 ani am avut placerea sa traiesc intre nationalitati grmanice in Sosua, Republica Dominicana. Apoi, am parasit tara descoperita de Columb, si am plecat ceva mai in sud, in continentul sud american. Am ajuns in Peru, in Lima, apoi, am revenit in Dominicana pentru putin timp, 2 luni in partea sudica, Boca Chica si Santo Domingo, capitala, dupa care am poposit in Venezuela. Mai tarziu in Argentina pentru 8 luni, si apoi in Europa, deoarece moartea mamei si a tatalui m-au obligat sa stau mai aproape de Romania. Am trecut si prin tara in 2008, 4 luni, dupa care in 26 februarie 2009, am revenit in Republica Dominicana , in Puerto Plata de unde nu am mai iesit asadar, de 4 ani si aproape o luna.
 Am locuit in Puerto Plata, asa cum mentinasem anterior si unde am avut ocazia sa traiesc cu comunitati canadiene, atat din zona anglofona cat si din cea francofona, Quebec si mi-am facut multi prieteni. Insa cel mai bun amic ramane Francois Blanc, care este unul dintre cei mai de seama vanzatori de imobiliare din zona si de la care am invatat foarte multe.
 Nemtii sunt atat de diferiti de noi romanii,  ca mi-a fost imposibil sa incropesc amicitii cu aceste natii germanice. Ma obosesc intr-atata, ca in cateva minute ma simt pur si simplu complexat, nu din punct de vedere psihologic ci mai ales fizic, deoarece trebuie sa vorbesc de o anumita maniera , sa stau nu stiu cum, etc, ca sa nu fiu vazut diferit. Nu-s complexat de nici o natie, ba dimpotriva, de cate ori am ocazia, le demonstrez ca nu ne sunt superiori celor din Europa de est, cu absolut nimic. Au o alta educatie, cultura si sanguinitate, insa la capitolul inteligenta nu am vazut stralucire la nici o natie. Si mai mult, ei sunt foarte seriosi in ceea ce fac si foarte ordonati, ca sa nu mai MENTIONEZ capitolul ORGANIZARE.....UNDE FAC DIFERENTA CATEGORICA CU ORICARE ALT TIP DE NATIE CUNOSCUTA DE MINE, si aici fac referire directa la natie lui Goete.
Francezi sunt foarte gentili,dar extrem de precauti, canadienii sunt interesati enorm de partea materiala "a vietii", nord americanii inculti,( sa ma scuzati, dar sunteti si increzuti!!!) cu toate ca sunt foarte simpatici, iar italienii seamana la nebunie cu oltenii nostri. Vorbesc, vorbesc, vorbesc!
 Alte natii ....ceva norvegieni, spanioli, dar nu mi-au atras atentia ca si fel de a fi... Pe spanioli ii stim, pe latinos...de asemenea.
 Asadar, o noua experienta cu italienii, niste persoana in varsta, dar care nu se simt batrani si care concureaza la cei 70 de ani, in medie cam cati au ei, cu oricare tanar de prin zona cand e vorba despre.....Nu mai spun nimic, ma intelegeti...!
CALIN DANIEL CRUCERU


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu